Konkurs ”Czyste powietrze Gminy Kobylnica” (edycja 2018)

W grudniu 2018 r. zakończono realizację kolejnego konkursu „Czyste powietrze Gminy Kobylnica” (edycja 2018), którego celem była modernizacja systemów grzewczych poprzez likwidację kotłów i pieców opalanych węglem lub koksem i zastąpieniu ich jednym z ekologicznych źródeł ciepła (kocioł na gaz, biomasę, elektryczny, pompa ciepła) na terenie Gminy Kobylnica.

więcej

Karta Dużej Rodziny

Program wspierający rodziny wielodzietne na terenie Gminy Kobylnica.

więcej
Kobylnicki Budżet Obywatelski

Umożliwiamy mieszkańcom dyskusję i bezpośredni wpływ na decyzje o przeznaczeniu części budżetu publicznego na przedsięwzięcia zgłoszone bezpośrednio przez mieszkańców.

więcej
Karta Seniora Gminy Kobylnica

Zwiększenie seniorom dostępności do sfery kulturalnej, sportu i zdrowia.

więcej
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa

Zobacz lub zgłoś zagrożenia w Twojej okolicy.

więcej
Aplikacja „BLISKO”
Zaalarmuje, poinformuje, ostrzeże. Wystarczy kilka chwil, aby znaleźć się w gronie osób korzystających z bezpłatnej aplikacji „BLISKO”. Po jej zainstalowaniu na swoim smartfonie i dokonaniu rejestracji, będziemy na bieżąco informowani o najważniejszych sprawach i wydarzeniach.

więcej

INTERAKTYWNE KOŁA ROZWOJU ARTYSTYCZNEGO IKRA

Projekt dofinansowany w ramach środka 4.1. „Rozwój obszarów zależnych od rybactwa”. Całkowita wartość projektu 30 776,80 zł. Kwota dofinansowania 23 082,60 zł.


Podaj dalej:

Projekt obejmuje działalność różnorodnych kół zainteresowań na terenie Gminnego Centrum Kultury i Promocji w Kobylnicy:

"INTERAKTYWNA PRACOWNIA PLASTYCZNA” Gminnego Centrum Kultury i Promocji w Kobylnicy, MAŁA ORKIESTRA DĘTA W KOBYLNICY - warsztaty muzyczne dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Kobylnica DZIECIĘCA PRACOWNIA MUZYKOTERAPII”, „PRACOWNIA TEATRALNO - KOSTIUMOWA”, „PRACOWNIA POLISENSORYCZNA”.

„INTERAKTYWNA PRACOWNIA PLASTYCZNA” Gminnego Centrum Kultury i Promocji w Kobylnicy - Projekt pracowni zakłada długoterminową pracę z wykorzystaniem innowacyjnych środków dydaktycznych (m.in. tablica interaktywna, komputer) z dziećmi i młodzieżą z terenu Gminy Kobylnica wykazującą zdolności artystyczne i zainteresowanie sztuką, pragnących rozwijać umiejętności i wiedzę z zakresu sztuk plastycznych oraz chętnych do efektywnego zagospodarowania czasu wolnego.

Działania pracowni obejmować będą:
- Prowadzenie cyklicznych zajęć twórczych
- Możliwość tworzenia wystaw prac plastycznych uczestników
- Przygotowanie uczestników do dalszej edukacji artystycznej (wyższe szkoły plastyczne)
- Rozwój artystycznego dorobku Gminy Kobylnica
- Zaangażowanie społeczności lokalnej do działań artystycznych (udział w wernisażach, prezentacjach multimedialnych sztuki, m.in. fotografii)
- Wyrównanie szans rozwoju dzieci z terenów wiejskich
- Zapewnienie dogodnych warunków lokalowych przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych
- Zapewnienie wykwalifikowanej kadry do prowadzenia zajęć

„MAŁA ORKIESTRA DĘTA W KOBYLNICY" - warsztaty muzyczne dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Kobylnica” - Projekt opiera się na długofalowych działaniach Gminnego Centrum Kultury i Promocji w Kobylnicy, mających na celu kreowanie i rozwijanie aktywnego uczestnictwa w kulturze muzycznej jej mieszkańców. Zakłada utworzenie i funkcjonowanie na terenie gminy zespołu instrumentalnego -orkiestry dętej. Działania ujęte w projekcie warsztatów realizują oprócz funkcji i celów związanych z problematyką muzyczną także funkcje ogólnowychowawcze i terapeutyczne.

Działania pracowni obejmować będą:
- Prowadzenie systematycznych zajęć dydaktycznych (nauka na instrumentach muzycznych, próby orkiestry) dla uczestników o różnym stopniu zainteresowań i przygotowania muzycznego;
- Zapewnienie możliwości prezentacji publicznych dla uczestników warsztatów
- Zabezpieczenie odpowiedniej bazy lokalowe i możliwości organizacyjno-technicznych, w tym zakup instrumentów i akcesoriów muzycznych

„DZIECIĘCA PRACOWNIA MUZYKOTERAPII” - Głównym działaniem warsztatów jest gra na prostych instrumentach perkusyjnych. Należą do nich między innymi kastaniety, grzechotki, marakasy, tamburyna, dzwonki, kołatki. Wszystkie te instrumenty wchodzą w skład instrumentarium Karla Orffa. Dodatkowo projekt umożliwi wprowadzenie elementów muzykoterapii, której celem jest uspokojenie
i rozluźnienie oraz wytworzenie za pośrednictwem muzyki równowagi pomiędzy sferą przeżyć emocjonalnych a procesami fizjologicznymi.
Działania pracowni obejmować będą:
- Prowadzenie systematycznych zajęć dydaktycznych (nauka gry na instrumentarium Orffa)
- Zapewnienie możliwości prezentacji publicznych dla uczestników warsztatów
- Zapewnienie odpowiedniej bazy lokalowej
- Zakup instrumentów i akcesoriów muzycznych
- Wdrażanie najmłodszych mieszkańców Gminy do życia w społeczności lokalnej (występy, prezentacje)
- Wykorzystanie muzykoterapii w pracy z dzieckiem

„PRACOWNIA TEATRALNO - KOSTIUMOWA” - Celem jej będzie umożliwienie najmłodszym mieszkańcom Gminy Kobylnica poznawania kultury teatralnej i czynnego uczestnictwa w jej kreowaniu. Zabawy w teatr pozwalają kształtować uczucia, przyswajać właściwe postawy moralne, rozwijać inteligencję emocjonalną, uczą dziecko cieszyć się i smucić, dostrzegać dobro i zło.

Działania pracowni obejmować będą:
- Przygotowanie dzieci i młodzieży do aktywnego uczestnictwa w kulturze
- Tworzenie warunków do rozwijania aktywności twórczej
- Zwiększanie roli kultury w procesie edukacji
- Przygotowanie przyszłych liderów grup teatralnych, a co za tym idzie, umożliwienie im prezentacji swojego dorobku artystycznego
- Propagowanie idei zajęć teatralnych wśród młodzieży
- Umożliwienie wymiany doświadczeń aktorskich i teatralnych wśród młodzieży
- Zdobywanie nowych umiejętności i wiadomości z dziedziny wiedzy o teatrze, scenografii, muzyki teatralnej, technik scenicznych, etc.
- Integrację młodzieży z różnych środowisk
- Upowszechnienie i przybliżenie teatru jako środka kultury wysokiej.


„PRACOWNIA POLISENSORYCZNA” - Ma ona na celu stymulację współpracy pomiędzy poszczególnymi zmysłami dziecka, likwidację zaburzeń równowagi i poczucia ułożenia własnego ciała, lęku przed wykonywaniem różnych czynności życiowych związanych z poruszaniem się w przestrzeni czy ze zmianą płaszczyzn i poziomów. Szczególnie dobre efekty terapeutyczne przynosi dzieciom z zaburzeniami emocjonalnymi, autyzmem, upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim i umiarkowanym. W pracowni polisensorycznej, inaczej zwanej salą poznawania świata, dzieci, często niepełnosprawne lub z dysfunkcjami, wielozmysłowo poznają otoczenie. W sali tej panuje atmosfera relaksacji stworzona przez muzykę i grę kolorów. Salę do zajęć można wyposażyć w urządzenia, które wysyłają do uczestników sesji terapeutycznych różnorakie bodźce stymulujące ich zmysły.