Konkurs ”Czyste powietrze Gminy Kobylnica” (edycja 2018)

W grudniu 2018 r. zakończono realizację kolejnego konkursu „Czyste powietrze Gminy Kobylnica” (edycja 2018), którego celem była modernizacja systemów grzewczych poprzez likwidację kotłów i pieców opalanych węglem lub koksem i zastąpieniu ich jednym z ekologicznych źródeł ciepła (kocioł na gaz, biomasę, elektryczny, pompa ciepła) na terenie Gminy Kobylnica.

Karta Dużej Rodziny

Program wspierający rodziny wielodzietne na terenie Gminy Kobylnica.

Kobylnicki Budżet Obywatelski

Umożliwiamy mieszkańcom dyskusję i bezpośredni wpływ na decyzje o przeznaczeniu części budżetu publicznego na przedsięwzięcia zgłoszone bezpośrednio przez mieszkańców.

Karta Seniora Gminy Kobylnica

Zwiększenie seniorom dostępności do sfery kulturalnej, sportu i zdrowia.

Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa

Zobacz lub zgłoś zagrożenia w Twojej okolicy.

Aplikacja „BLISKO”
Zaalarmuje, poinformuje, ostrzeże. Wystarczy kilka chwil, aby znaleźć się w gronie osób korzystających z bezpłatnej aplikacji „BLISKO”. Po jej zainstalowaniu na swoim smartfonie i dokonaniu rejestracji, będziemy na bieżąco informowani o najważniejszych sprawach i wydarzeniach.

Szlak rowerowy Słupsk - Krępa - Lubuń - Żelkówko - Żelki - Leśny Dwór

Oznakowany szlak rowerowy o długości 18 km, rozpoczyna się tuż przy wyjeździe z lasku północnego, nieopodal pomnika ?W hołdzie zamordowanym 24 ofiarom hitlerowskiego barbarzyństwa 7.03.1945.

Podaj dalej:

Oznakowany szlak rowerowy o długości 18 km, rozpoczyna się tuż przy wyjeździe z lasku północnego, nieopodal pomnika „W hołdzie zamordowanym 24 ofiarom hitlerowskiego barbarzyństwa (7.03.1945)". Szlak ten biegnie częściowo szosą w kierunku miejscowości Krępa. Podczas jazdy na tym odcinku należy zachować szczególną ostrożność ze względu na duży ruch i złą nawierzchnię drogi. Na asfalcie przebywamy dość krótko, tuż przed zakrętem zjeżdżamy na drogę gruntową i jedziemy zgodnie z oznakowaniem aż do mostku na rzece Głaźnej. Warto w tym miejscu zachęcić bardziej zaawansowanych cyklistów do zjechania ze szlaku i udania się w stronę „Krępskich gór". Wracając na naszą trasę dojeżdżamy do rzeki Głaźnej w Krepie. Tuż za mostem na rzece dojeżdżamy do skrzyżowania dróg leśnych. W lewo - droga do wsi Krępa, w prawo kierunek Łosino - Kobylnica, który prowadzi nas na ścieżkę przyrodniczą. Jadąc prosto docieramy do ściany lasu, przekraczamy granicę Parku Krajobrazowego „Dolina Słupi" i pozostajemy w nim aż do miejscowości Soszyca. W miejscu rozwidlenia szlaków skręcamy w prawo i jedziemy aż do skrzyżowania szosą Kwakowo — Lubuń. Trasa prowadzi nas dalej prosto, do kolejnego skrzyżowania Lubuń - Żelkówko. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, w stronę rzeki. Po drodze mijamy leśniczówkę Leśnictwa Kruszyna. Szosą zmierzamy do miejscowości Żelkówko, w której warto obejrzeć nowy kościół. W pobliskich Żelkach natomiast można zobaczyć park podworski z ruinami starego pałacu. Na początku wsi skręcamy w lewo, w leśną drogę, którą dojdziemy do mety pierwszego etapu -Leśnego Dworu. Trasa na tym etapie jest wyjątkowo łatwa i przyjemna. Etap drugi przebiega przez Leśny Dwór, Krzynię, Kondradowo, Gałęźnię Małą, aż l do Goździerzy Dużej. Podczas wyprawy możemy zwiedzić dwie elektrownie wodne: w Krzyni i elektrownię Strzegomino. Ostatni, trzeci etap przebiega przez Goździerz Małą, Gałęzów, Gołębią Górę i Soszycę. Trasa ta jest ciekawa ze względu na występowanie w pobliżu wielu interesujących i cennych przyrodniczo miejsc, licznych torfowisk, jezior lobeliowych oraz malowniczych przełomów rzeki Słupi.